Szerző: gvm206 | 2011. június 7. kedd

250. nap (június 7.) – Égszakadás-földindulás

Na hát ez azért durva volt ma 😀 Olyan jégeső zúdult a nyakunkba kora délután, hogy azt hittük, beszakad a könyvtár teteje. A második emeletre vezető lépcsőfordulót ugyanis nem lámpa, hanem műanyagfedélen átsütő napfény világítja meg; na ezen a műanyagfedélen kopogtak a jégdarabok, olyan hangzavarral, mintha lovasezred menetelt volna a fejünk felett.

Ma délutános voltam; 11 körül, miután otthon rendet raktam, elmosogattam, vásároltam, főztem, sőt még egy mosást is elindítottam, bejöttem a könyvtárba, és a kölcsönzőpultnál nem mást láttam meg, mint imádott publikációs jegyzékem alkotóját, Losoncz Miklós tanár urat személyesen! Köszöntem neki, aztán a feldolgozók osztályvezetője elrabolta és körbekalauzolta az épületen. Egy-két kérdést azért ugyancsak feltennék neki, így a lista végéhez közeledve. 95 százalékban felvittem a közleményeket: ma leellenőriztem, már csak 14 hiányzik, feldolgozva vár az adatbázisban 134.

Losoncz Miklós

Az egyik olvasónk azzal jött hozzám, hogy könyvet tett az Aleph OPAC-jában az e-polcra, foglalási szándékkal. Erről az e-polcról még az életben nem hallottam – pontosabban tudtam a létezéséről, mert látható a menüpontok között -, de a funkciójával nem voltam tisztában egészen máig. Ha az ember kidolgoz egy frankó keresőkérdést, és az eredményeket tárolni akarja valahol, erre jó az e-polc, ahová felpakolhatja, és ideig-óráig ezek ott is maradnak (ha az ember bejelentkezik az olvasójegyével,  akkor biztos a tárolódás, de természetesen exportálható is). Ma is tanultam valami újat, bár az Alephet már nem sokáig fogjuk használni.

ui.: Melyik az a “ceruzás” Operációs rendszerek kööööööönyv?!!!

Vélemény, hozzászólás?

Kategóriák

