Szerző: gvm206 | 2011. június 20. hétfő

256. nap (június 20.) – Wifi, váratlanság és egyebek

Igen, kicsit elmaradtam a dolgokkal, ez részint a lustaságomnak, részint meg annak köszönhető, hogy már megint alaposan, derekasan fölfordult körülöttünk az élet. Csütörtökön ugyebár délutános voltam, és végre befejeztem Losoncz Miklós publikációs jegyzékének gépre vitelét (Nagyfőnök ígérget egy másik listát is, amit majd elkérek tőle), pénteken pedig a szokásos raktári állítgatásomat végeztem. Közben kolléganőmmel beszélgettünk, és szóba került Ottovay tanár úr. Nekem pedig az az ötletem támadt, hogy meg kéne próbálnom (erre mondaná Yoda, hogy…) korszerűsíteni a honlapunkon fent lévő könyvtártörténetet, majd pedig ezt továbbgondolva az is eszembe jutott, hogy Ottovay-emlékkönyvet kéne írni/szerkeszteni a meglévő és a jövőben szerzendő információk alapján, mert ez a remek szakember és remek ember igazán megérdemli. Böngésztem is a netet információk után, sok morzsát összesöprögettem egy Jegyzettömb-fileba, és személyes beszélgetések alkalmával is járt a kezem a telefonom jegyzettömbjén. (Ja és elhatároztam, hogy újra elolvasom a Volt egyszer egy Laza Klub Ottovay-s előadását)

Pénteken – mindenki őszinte megdöbbenésére – főbérlőnk örökre itthagyott bennünket. Meglepődés, szomorúság, ésatöbbi. Nem is nagyon tudok elfogulatlanság nélkül írni róla, mert még nekem is meg kell emészteni ezt a hiányt, amit a halála eredményezett (Pacsirtának érzésem szerint már sikerült, e bejegyzés tanúsága alapján…) Nyugodjon békében, Emi néni! (tudom, nagyon kevésnek tűnhet ez a rövid megemlékezés, egyszerűen tényleg nem jut eszembe más – a temetésről majd biztosan lesz valami információ).

Este elmentünk albérleteket nézegetni, egyet meg is tekintettünk, ami képről – és árról főleg – egész elviselhetőnek tűnt, aztán kiderült, hogy egy hosszú, keskeny szobáról van szó, ráadásul lakótárssal a szomszédban. Úgyhogy felejtős. Főleg mivel Pacsirtámnak adódott egy tartós énektanítványa, minden héten háromszor jön hozzá órára. Ez a lakótárs meg biztos nehezményezné, ha a falszomszédságában erőteljes énekgyakorlás zajlana… Aztán végülis kiderült, hogy nem kell (még) kiköltözni, maradhatunk és még a bérleti díj is ugyanaz marad.

Ma a raktárban dolgozunk, válogatjuk a jövőben selejtezendő könyveket, és egymást váltjuk a tájékoztatópultban. Az egyik olvasónknak wifi-problémái adódtak, ami érdekes, mert a kiadott beállítások alapján konfigurált, de valamiért mégsem smakkol, már az informatikusainkhoz is lementem némi információért. Ők most egyébként nagyon boldogok: új szuperszámítógépeket kapott az Egyetem, amelyeket a szemünk – és jó néhány kamera – láttára hurcoltak be a bejárati ajtón a lift felé, hogy a helyükre passzítsák őket.

Holnap pedig Wikipédia-konferenciára megyek, mint írtam is róla, délután még arról is informálódnom kell egy keveset…

(És egy szolgálati közlemény, ha ez a blog ritkábban frissül, olvassátok a SZE könyvtári blogját, azt hivatalból írom, és minden nap :D)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Kategóriák

